În ședința Consiliului Local al municipiului Giurgiu care va avea loc joi, 30 iunie, se va discuta și despre modificarea tarifelor maxime practicate de taximetriști. Proiectul de hotărâre prevede următoarele tarife maxime:
- Tarif maxim de distanță zi: 3,50 lei/ km.
- Tariff maxim de pornire zi: 3,50 lei/ km.
- Tarif maxim de staționare zi: 35 lei/ oră.
- Tarif maxim de distanță noapte: 5,25 lei/ km.
Asta este ceea ce li se propune consilierilor municipali să aprobe. S-a ajuns aici, însă, după mai multe demersuri și discuții între părți. Adică între Camera Taximetriștilor din Județul Giurgiu și Primărie, în urma unor „negocieri” care au început în urmă cu mai mult de trei luni.
De exemplu, în luna martie a acestui an Camera Taximetriștilor a solicitat Primăriei să fie aprobat un tarif maxim de 4 lei/ km. (de la 3 lei tariful vechi) invocând creșterea prețurilor la carburanți, piese de schimb și altele. Prima decizie a Primăriei a fost de a nu majora tarifele. Interesant este că cei de la Camera Taximetriștilor au mai adus ca exemple tarife din alte zone, valabile la 20 aprilie. Iată câteva dintre ele: Bacău- 3,3 lei/ km; Iași- 3,2 lei/ km; Timișoara- 3,49 lei/ km; Prahova- 3,5 lei/ km; Dolj- 5 lei/ km;
În replică, oarecum, Direcția Servicii Publice din cadrul Primăriei a venit cu alte exemple: Caracal- 2,25 lei/ km; Zalău- 2,50 lei/ km; Hunedoara- 2,90 lei/ km; Bârlad- 2,90 lei/ km; Rădăuți- 3,99 lei/ km; Deva- 4,40 lei/ km. Asta se întâmpla pe la jumătatea lunii aprilie, când Direcția mai sus menționată considera că valoarea de 3 lei/ km. este suficientă în Giurgiu.
După o lună, s-au schimbat datele problemei. Pe 17 mai, primarul Adrian Anghelescu înaintează un referat pentru modificarea tarifelor și, în aceeași zi (!), Direcția Servicii Publice depune un raport de specialitate prin care pronune tarifele pe care le-am prezentat la începutul acestui articol. Nu 4 lei ci 3,5 lei/ km. Cu excepția celui de noapte.
Asta va intra spre aprobare în ședința Consiliului Local, peste două zile. Interesant este că „s-a schimbat modificarea” cam brusc. Dacă, în primă instanță, s-a considerat că tariful de 3 lei este suficient, de ce, ulterior, nu a rămas așa? Iar dacă taximetriștii au avut dreptate (și cam au, fiindcă știm cu toții cum e cu prețurile la combustibil) de ce a fost nevoie de atâtea și atâtea discuții?