Redeschiderea podului de la Grădiștea și, prin urmare, reluarea traficului feroviar direct între Giurgiu și București, a avut loc în data de 1 iunie. Senatorul Toma Petcu, candidatul PNL la funcția de președinte al Consiliului Județean Giurgiu, a explicat recent într-o conferință de presă ce etape au fost parcurse și cum au fost duse până la capăt aceste eforturi. El a menționat aceste lucruri și într-o postare pe pagina sa de facebook: „Astăzi s-a redeschis calea ferată directă București-Giurgiu, după 19 ani de inactivitate, datorită reparării podului de la Grădiștea, avariat în 2005.
Este important că în cei aproape 2 ani și jumătate de investiții constructorul a reușit, împreună cu cei de la CFR Infrastructură, ca un contract care, inițial, n-a putut să fie foarte bine optimizat pentru că studiul de fezabilitate, după cum știm, a fost realizat acum aproximativ 10 ani de zile și realitățile de astăzi, din teren, sunt altele. Au reușit să le optimizeze și s-au schimbat foarte multe soluții tehnice. Aici vorbim de celebrul pod de la Grădiștea, care inițial era prevăzut de niște soluții de glins de beton, iar acum construcția este una metalică, viabilă și care se practică peste tot.
Și al doilea lucru, pentru prima dată în România, a fost introdus acel sistem de slap track, adică pe această porțiune de pod, calea ferată a fost montată pe niște bucăți prefabricate, cu tot cu calea ferată, cu șina inclusă, o soluție modernă pe care constructorul austriac a aplicat-o și o aplică în toată Europa și care a fost autorizată și în România și pusă în practică. Și bineînțeles, o a doua problemă foarte importantă este problema porțiunii dintre stațiile Plopșoru și Daia, pe acea bucată de deal, unde alunecările de teren n-au fost prinse inițial și bine analizate în studii, s-a descoperit că sunt câteva probleme tehnice acolo și dacă nu s-ar fi intervenit suplimentar cu mai multe consolidări de maluri și cu mai multe lucrări tehnice suplimentare. Acolo avem chiar o restricție de 30 de km la oră față de restul traseului, unde s-a circulat în medie cu viteze între 70 și 80 de km, proporțiunile bune, doar pe această zonă se circulă cu o viteză de 30 de km, există o restricție, pentru că etapa a doua este finanțată datorită demersurilor pe care le-a făcut, în primul rând domnul președinte Motreanu și noi toți parlamentarii de Giurgiu, către Comisarul European Adina Vălean. Avem finanțare de peste 300 de milioane de euro pentru etapa a doua, unde se va prevede o lucrare specială, un viaduct care să traverseze acea porțiune de deal care se pare că solul este suport destul de ușor elastic, în sensul că se deplasează foarte ușor, și acest viaduct care va fi construit va crea posibilitatea să se depășească, să treacă peste acea zonă fără a fi probleme foarte mari. Cu siguranță așteptăm acum ca CFR Infrastructură să demareze, după finalizarea studiului de fezabilitate. Am înțeles că în această vară se va întâmpla acest lucru, să demareze procedura de licitație pentru proiectare și execuție a etapei a doua, ceea ce înseamnă: două fire, electrificare, reabilitatea tuturor stațiilor CFR (deja au fost reabilitate câteva stații), conexiunea pe pod cu partea bulgară pe partea electrică și racordarea în viitorul inel de centură al CFR care va fi realizat în jurul Bucureștiului.”
Material comandat de Partidul Național Liberal (PNL) Giurgiu
Executat de SC Teamdesignmedia SRL- portal: www.restarttv.ro
CMF 21240015