S-a întâmplat cu puțin timp înaintea alegerilor locale, după ce, pe 11 septembrie, Consiliul Local al municipiului Giurgiu adopta Hotărârea nr. 364, prin care era aprobată suma de 74.100 lei pentru drepturile salariale necesare personalului auxiliar ce urma să fie angajat în unități de învățământ din municipiu, în contextual stării de alertă. Altfel spus, era vorba de cheltuieli pentru salariile celor care urmau să fie angajați în plus la școli și licee din Giurgiu. Încă din ziua adoptării hotărârii au apărut și primele semne de întrebare referitoare la aceste angajări. Nici nu votaseră bine consilierii hotărârea că, în aceeași zi, au și fost depuse dosare pentru angajare, de parcă cei care le-au depus nu aveau altceva de făcut decât să stea cu ochii pe Consiliul Local. Și a fost ședință extraordinară. De unde au știut atât de repede candidații respectivi că au apărut posturi suplimentare în școli și, mai ales, de unde au știut ce să depună la dosare? Cu atât mai mult cu cât a fost organizată o așa zisă selecție, deși încă nu fusese anunțat public faptul că e vor face angajări, și nici nu a fost anunțat public vreodată. Se pare că s-a vrut ca totul să fie „în circuit închis”. Astfel că, în aceeași zi de vineri, 11 septembrie, au fost depuse, se pare, exact numărul de dosare necesar, pentru cele 13 posturi. Ulterior, au mai fost acceptate dosare încă două zile, luni și marți, respectiv 14 și 15 septembrie, pentru că între timp se aflase despre posturile în cauză și nu existau motive pentru a nu mai primi dosare și de la cei care, cum se spune, nu se aflau „în cărți”.
După aceea au apărut și alte semne de întrebare. Unul dintre candidați, care nu fusese anunțat, probabil, anterior de cei care s-au ocupat de dosare, a fost înștiințat că dosarul i-a fost respins, fără să i se explice de ce, cu toate că dosarul era în regulă și persoana în cauză avea experiență multă în domeniul medical. După ce a încercat să afle mai multe, a fost chemată totuși, la interviul de angajare, la Direcția de Asistență Socială Giurgiu (DAS), instituție prin care s-au făcut angajările. De la șeful Direcției Tehnice din Primărie aveam să aflăm între timp că pentru angajare ar fi fost selectate persoane care au absolvit relativ recent școala sanitară postliceală cu nota 10. Ințelegem de aici că nu s-a ținut cont de experiența profesională a candidaților, unii dintre ei neavând măcar așa ceva. Sunt doar absolvenți de postliceală care nu au lucrat o zi în domeniu.
Pe 21 septembrie au avut loc la DAS Giurgiu interviurile pentru angajare. Pentru cele 13 posturi s-au prezentat 13 candidați, din totalul de 18 care depuseseră dosare. Între ei, cum spuneam, existau mulți fără experiență profesională dar și câțiva care au lucrat ani buni în domeniul medical. Două dintre aceste persoane cu experiență au fost anunțate ulterior telefonic că au fost respinse, fără să li se dea vreo explicație. In schimb, au fost angajate persoane care nu au lucrat în domeniul medical niciodată. Cum și, mai ales, de ce?
Dar marea problemă apare abia acum. Am aflat că cele cinci persoane care nici nu s-au prezentat la interviu ar fi fost admise!!! Cum și de ce? Întrebăm și noi, este adevărat? Sursele care ne-au informat sunt absolut credibile, dar așteptăm un răspuns oficial. Și mai întrebăm: este adevărat că lista cu persoanele care trebuiau admise a fost trimisă dinainte la DAS Giurgiu din Primărie? Și dacă da, cine a întocmit-o și cine a trimis-o? Cu aprobarea cui? Noul primar (nu era în funcție atunci, repetăm, s-a întâmplat înainte de alegeri) are acum posibilitatea să verifice ce s-a întâmplat și să ofere un răspuns oficial.